Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úskalí zavádění supervize v rámci evropských projektů do zařízení ústavního typu
Odstrčil, David ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kabíček, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na zkoumání procesu zavádění supervize jako efektivního nástroje zlepšování kvality práce v prostředí organizace ústavního typu. Specificky pak toho typu procesu, kdy supervizor vstupuje do pracovního pole již "vybrán" skrze "vnější" evropské projekty. Výzkumné otázky jsou zkoumány optikou supervizorů na základě dotazování na jejich názory a zkušenosti. Nejedná se tedy o to, jak "věci jsou", ale jak je supervizoři ze své pozice vnímají. Práce je koncipována do dvou provázaných částí. První, teoretická část obsahuje kapitoly, které se zaměřují na popis organizační kultury, supervize, ústavních zařízení a evropských projektů. Druhá, empirická část potom na vymezení výzkumného problému, stanovení metodologického rámce a organizaci výzkumu. Výzkum je prováděn kvalitativním přístupem, kdy jsou data sbírána pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů, analyzována metodou otevřeného kódování a technikou konstantní komparace. Výsledky analýzy výzkumu obsahují pět hlavních kategorií: vstup: supervizor přichází do organizace "bokem"; místo: supervizor se setkává s organizací stroje, vlivy: supervizor pociťuje důsledky dobrovolně - nedobrovolného zapojení zařízení v projektu, proces: supervizor reflektuje překážky v realizaci supervize a role: supervizor vnímá svoje role...
Ideál hasiče záchranáře a ideál supervizanta - snášejí se?
Majzlíková, Jana ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Černík, Michal (oponent)
Mgr. Jana Majzlíková - Ideál hasiče a ideál supervizanta - snášejí se? ABSTRAKT Práce se zaměřuje na otázku, zda je vhodné do prostředí práce s hasiči zavádět supervizi, a pokud ano, jak. Za tímto účelem byl v práci porovnán ideál hasiče, jaký mají hasiči sami, a ideál supervizanta, jaký mají supervizoři, a zkoumána jejich vzájemná kompatibilita. Design výzkumu se opřel o kvalitativní přístup. Data získaná z interview s hasiči, se supervizory a z ohniskové skupiny s hasiči byla analyzována pomocí kvalitativní analýzy dat (otevřené kódování, tematická analýza). Provedeným výzkumem jsme zjistili, že ideálu hasiče dominuje hrdost na svou práci a ochota pomáhat druhým. V ideálu supervizanta je na prvním místě zkušenost v supervizi a otevřené sdílení příběhů o klientech. Do obou kulturních ideálů kromě toho patří společný zájem o lidi, pochopení pro druhé, tolerance, vnímavost k potřebám klientů a zasažených lidí, empatie, umění naslouchat, zájem o diskuzi a přístupnost k názorům druhých lidí. V obou zkoumaných kulturních prostředích je dále oceňovanou hodnotou odvaha. Supervizant musí disponovat osobní statečností "jít s kůží na trh", která je předpokladem otevřenosti a sdílení ve skupině. U hasičů stojí odvaha v popředí zásahů v extrémním prostředí a v podmínkách, do kterých jdou s nasazením vlastního života....
Úskalí zavádění supervize v rámci evropských projektů do zařízení ústavního typu
Odstrčil, David ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kabíček, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na zkoumání procesu zavádění supervize jako efektivního nástroje zlepšování kvality práce v prostředí organizace ústavního typu. Specificky pak toho typu procesu, kdy supervizor vstupuje do pracovního pole již "vybrán" skrze "vnější" evropské projekty. Výzkumné otázky jsou zkoumány optikou supervizorů na základě dotazování na jejich názory a zkušenosti. Nejedná se tedy o to, jak "věci jsou", ale jak je supervizoři ze své pozice vnímají. Práce je koncipována do dvou provázaných částí. První, teoretická část obsahuje kapitoly, které se zaměřují na popis organizační kultury, supervize, ústavních zařízení a evropských projektů. Druhá, empirická část potom na vymezení výzkumného problému, stanovení metodologického rámce a organizaci výzkumu. Výzkum je prováděn kvalitativním přístupem, kdy jsou data sbírána pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů, analyzována metodou otevřeného kódování a technikou konstantní komparace. Výsledky analýzy výzkumu obsahují pět hlavních kategorií: vstup: supervizor přichází do organizace "bokem"; místo: supervizor se setkává s organizací stroje, vlivy: supervizor pociťuje důsledky dobrovolně - nedobrovolného zapojení zařízení v projektu, proces: supervizor reflektuje překážky v realizaci supervize a role: supervizor vnímá svoje role...
Implementace supervize sociální práce do nestátních neziskových organizací
VOŠVRDOVÁ, Vanda
Diplomová práce se zabývá problematikou zavádění supervize sociální práce do nestátních neziskových organizací. Supervize je nástroj podpory pracovníka, je formou učení, zajišťuje kvalitu poskytované služby a také je velmi důležitým prostředkem proti syndromu vyhoření. Zavádění supervize do organizace ovlivňují různé faktory, na které je v práci poukázáno. Supervize je jedním ze způsobů podpory nezávislého kvalifikovaného odborníka pro sociální pracovníky, jak jej ukládají Standardy kvality sociálních služeb. Cílem práce bylo zjistit, co s sebou nese zavádění supervize sociální práce do nestátních neziskových organizací poskytujících sociální služby v okrese Chrudim. V praktické části prezentuji výsledky kvalitativního výzkumu. Byly stanoveny tři výzkumné otázky a v závěru práce definovány hypotézy. Výzkumné otázky: - Jaké jsou překážky při zavádění supervize do NNO poskytujících sociální služby? Jak je supervize přijímána pracovníky NNO poskytujících sociální služby? Jak je supervize přijímána řediteli/ vedoucími NNO poskytujících sociální služby? Výzkum byl proveden metodou rozhovoru, technikou polo-standardizovaného rozhovoru, který byl uskutečněn s řediteli a pracovníky vybraných organizací. V části Výsledky jsou uvedeny výsledky rozhovorů, které jsou rozděleny do několika oblastí. V diskuzi pak byly hledány odpovědi na výzkumné otázky. Odpovědí na první výzkumnou otázku je, že překážkou zavádění supervize do nestátních neziskových organizací poskytujících sociální služby je nedostatek finančních prostředků. Odpovědí na druhou a třetí otázku je to, že pracovníci i ředitelé nestátních neziskových organizací poskytujících sociální služby přijímají supervizi kladně. V závěru diskuze byly stanoveny na základě odpovědí na výzkumné otázky hypotézy.
Zavádění supervize v nestátních neziskových organizacích v rámci zákona o sociálních službách
BROŽOVÁ, Pavla
Diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na vydefinování pojmů nestátní nezisková organizace a supervize. Velká míra pozornosti je pak v práci věnována zavádění supervize do organizací a také překážkám, které v tomto procesu hrají důležitou roli. Cílem výzkumné části práce bylo zmapovat současný stav zavádění supervize v nestátních neziskových organizacích poskytujících sociální služby v Jihočeském kraji. Prvním dílčím cílem bylo zmapovat důvody zavedení supervize v těchto organizacích. Druhým dílčím cílem bylo zjistit překážky bránící organizacím v zavedení supervize na jejich pracovišti. Pro realizaci výzkumné části práce byl zvolen kvalitativní typ výzkumu, metoda dotazování, technika polořízených rozhovorů. Výzkumný soubor tvořili ředitelé, ředitelky, popř. vedoucí pracovníci nestátních neziskových organizací poskytujících sociální služby a jejich zaměstnanci. Z výsledků je zřejmé, že účinnost zákona o sociálních službách, tzn. i Standardů kvality sociálních služeb, není jediným důvodem pro zavádění supervize. Podle odpovědí respondentů je těchto důvodů mnohem víc. Chápání důvodů zavedení supervize je ovšem rozdílné u vedení organizací a u jejich zaměstnanců. Výzkum také ukázal, že nedostatek finančních prostředků je hlavní překážkou zavádění supervize do nestátních neziskových organizací, které poskytují sociální služby. Autorka v diskusi navrhuje možná řešení tohoto problému. Tato práce může být podkladem pro zavedení supervize do organizací, kde dosud není využívána. Práce může přispět k usnadnění zavádění supervize do organizací, které poskytují sociální služby díky tomu, že došlo k detekci a popsání jednotlivých překážek. Dále by tato práce mohla být přínosem pro studenty a pracovníky pomáhajících profesí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.